Studiedag
Op deze studiedag gaan we met elkaar werken aan het ensceneren van ‘zintuiglijkrijke’ leerervaringen in intervisie:
- Hoe kun je een krachtige (individuele of groeps)leerervaring ‘op maat’ construeren en waar moet je dan als begeleider rekening mee houden?
- Welke bestaande werkvormen kennen we al en zijn die voor thema’s in intervisie te gebruiken (denk bijvoorbeeld aan ‘walking scales’, ‘Bateson/Dilts lopen’ en ‘carrièrelijn’)?
- Kunnen we ervaringsgerichte werkvormen construeren waarmee we leerervaringen ‘op maat’ ensceneren en uitproberen op voor cognitief gedragstherapeuten i.o. belangrijke leerthema’s?
Werkvormen bedenken en uitproberen
Verwacht geen aanbod van werkvormen, maar wel een ‘werkplaats’ waar we aan de hand van (te verwachten) vragen uit jullie intervisiepraktijk met elkaar ‘oplossingen’, werkvormen en leerervaringen gaan bedenken en uitproberen. De docente zal dit larderen met inspirerende en didactische ‘injecties’. Hierbij kun je denken aan ‘tools’ voor constructie, een rationale carrousel, experimenteren met materialen en gezamenlijke ervaring en reflectie op werkvormen.
Praktische informatie
De VGCt is CRKBO geregistreerd. Op alle verenigingsactiviteiten zijn de algemene voorwaarden evenementen van de VGCt van toepassing.