Cognitief gedragstherapeut i.o. VGCt

E-learning en POP

Voordat je start met begeleide intervisie en supervisie maak je de e-learning ‘Therapeutfactoren in de praktijk’.

Je maakt in de e-learning kennis met een aantal aspecten die belangrijk zijn voor de ontwikkeling tot cognitief gedragstherapeut. Tijdens de basiscursus heb je geleerd over de inhoud van de cognitieve gedragstherapeutische diagnostiek en behandeling en heb je het competentieprofiel cognitief gedragstherapeut VGCt gezien. In de e-learning zijn de verschillende therapeutfactoren belangrijk, maar maak je ook een kwadrantenanalyse waarmee je meer inzicht krijgt in je eigen kwaliteiten en valkuilen. De link naar de e-learning vind je in je PE-portfolio.

Persoonlijk ontwikkelingsplan (POP)

In de e-learning ‘Therapeutfactoren in de praktijk’ maak je een start met nadenken over de competenties waaraan jij wilt gaan werken en maak je ook een start met het POP. In de ‘Handleiding voor het starten met het POP’, te vinden in de e-learning en hieronder bij downloads, helpen we je op weg om je eerste POP op te stellen. Deze handleiding kun je vervolgens uploaden in je PE-portfolio en is de eerste versie van je POP. Voor het reflecteren en bijstellen van je POP na elke supervisieperiode is er een ander document: ‘POP + supervisiereflectie’.  In dit document kun je na elke supervisieperiode een reflectie schrijven en daarna je POP herzien. Je kunt oude doelen meenemen of nieuwe doelen opstellen. Dit document vul je dus na elke supervisieperiode aan en upload je steeds opnieuw in je PE-portfolio.

oval